رزتمپ

گرم کردن صحیح دروازه بان قبل از بازی

گرم کردن صحیح دروازه بان قبل از بازی
اطلاعات سايت

رمز عبور را فراموش کردم ؟
آمار مطالب
کل مطالب : 321
کل نظرات : 29

بازديد امروز : 119 نفر
بارديد ديروز : 75 نفر
بازديد هفته : 552 نفر
بازديد ماه : 1,359 نفر
بازديد سال : 8,831 نفر
بازديد کلي : 185,194 نفر

افراد آنلاين : 2
عضويت سريع
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
موبایل :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی :
 
کد امنیتی
 
بارگزاری مجدد
نظرسنجي
ایا از اطلاعات سایت راضی هستید؟
پيوندهاي روزانه
کدهاي اختصاصي
پشتيباني
theme by
roztemp.ir
RSS

Powered By
Rozblog.Com
تبليغات
رزتمپ
آخرين ارسال هاي انجمن
عنوان پاسخ بازديد توسط
سلام نظرتون در مورد داوری جام جهانی 2014 چیه ؟ 1 457 ali0

گرم کردن صحیح دروازه بان قبل از بازی

دروازه بان مهمترین بازیکن زمین در هر زمانی است، و بیشتر اوقات به صورت صحیح قبل از بازی گرم نمیشود.چرا؟زیرا نه بازیکنان و نه مربیان به گرم کردن صحیح او توجه نمیکنند.در حالیکه کار بسیار راحت است.

در بیشتر مواقع شما مشاهده میکنید که برای گرم کردن دروازه بان بازیکنان صف هایی را تشکیل میدهند و به او شوت میزنند.به نظر شما در این تمرین چه کسی را گرم میکنند؟دروازبان؟خب اگر شما فکر میکنید که این کار به دروازبان کمک میکند، سخت در اشتباه هستید.

گرم کردن صحیح دروازه بان قبل از بازی

دروازه بان مهمترین بازیکن زمین در هر زمانی است، و بیشتر اوقات به صورت صحیح قبل از بازی گرم نمیشود.چرا؟زیرا نه بازیکنان و نه مربیان به گرم کردن صحیح او توجه نمیکنند.در حالیکه کار بسیار راحت است.

در بیشتر مواقع شما مشاهده میکنید که برای گرم کردن دروازه بان بازیکنان صف هایی را تشکیل میدهند و به او شوت میزنند.به نظر شما در این تمرین چه کسی را گرم میکنند؟دروازبان؟خب اگر شما فکر میکنید که این کار به دروازبان کمک میکند، سخت در اشتباه هستید.

دروازه بان ها فقط به تکنیک صحیح نیاز ندارند، ذهن قوی یکی از مهمترین فاکتورهای دروازبانی است.دروازه بان ها یا قهرمان هستند یا یک ترسو و حالت دیگری وجود ندارد.تمامی اینها به ویژگی های فردی او برمیگردد که بتواند از پس این موقعیت ها بر بیاید.


تمرین کسی را عالی نمیکند، تمرین عالی است که یک دروازه بان را عالی میکند.


پس گرم کردن مناسب یک امر حیاتی برای موفقیت او در بازی محسوب میشود.دروازبان ها نیاز دارند که از نظر تکنیکی آماده باشند که باعث افزایش اعتماد به نفس آنها برای بازی میشود.به همان داستان شوت کردن بازیکنان به دروازبان برگردیم.اگر بیشتر شوت ها در چهارچوب دروازه نباشند یا اگر بیشتر شوت ها به گل تبدیل شوند چه اتفاقی میافتد؟هر دوی این سوال ها یک پاسخ دارند:دروازبان به خرابکاری در بازی محکوم میشود!


اگر دروازبان به خوبی گرم نشود در نتیجه آماده بازی نخواهد بود و دچار اشتباه میشود و این اشتباهات باعث گل خوردن تیم میشود.اگر تمامی ضربات قبل از شروع بازی به گل تبدیل شوند اعتماد به نفس او را از بین میبرند.اعتماد به نفس و کمال کلیدهای اساسی برای دروازبان هستند و این تمرینات از نظر ذهنی به او کمکی نمیکند.


گرم کردن مناسب قبل از بازی به طور صحیح به چند روز قبل از مسابقه برمیگردد.باید یک تغذیه مناسب قبل از بازی داشته باشد.شب قبل از بازی بهترین کار این است که تصویر سازی ذهنی داشته باشید.خودتان را داخل دروازه تصور کنید که بسیار خوب و با اعتماد به نفس هستید و کارتان را به نحو احسن انجام میدهید.بدون هیچ اشتباهی کارتان را درست انجام میدهید.این کار بسیار ساده باعث یک شبیه سازی برای  حافظه عضلات ما میشود که کارشان را به خوبی انجام دهند، درست مانند کاری که ما در تمرینات انجام میدهیم.


وقتی وارد زمین میشوید باید یک نرم دویی همراه با کشش داشته باشید.بعد از انجام کشش میتوانید توپ را به مربی یا دروازبان دیگر پرتاب کنید.این کار باعث میشود که بالاتنه شما آماده و گرم شود.پرتاب کردن و دریافت توپ با دست به همراه تکنیک مناسب راحت ترین روش شروع کار است.کمی هم کار با پا را به تمرین اضافه کنید در این صورت هم بالاتنه و هم پایین تنه خود را آماده میکنید.


در ادامه باید بدن خود را آماده کنید که با زمین برخورد داشته باشد.برای اینکار توپهایی را در حد زانو و بعد کمر به صورت شیرجه دریافت کنید.برای این کار میتوانید از مربی یا یک دروزابان دیگر کمک بگیرید که توپ را با دست برای شما پرتاب کند.در ادامه کار با پا نیز میتواند به این گرم مرحله اضافه شود.این تمرین را در دو جهت باید انجام دهید.


در مرحله بعد گرفتن توپهای بلند انجام میگیرد.در این تمرین میتوانید خودتان توپ را بالا پرت کنید به صورت عمودی و در موقع مناسب با یک پرش با دستهای کشیده توپ را دریافت کنید.میتوانید از مربی یا بازیکن دیگر نیز کمک بگیرید.در ادامه از پای خود برای ضربه زدن به توپ به صورت Drop kick استفاده کنید.


در این زمان دروازبان باید حسابی عرق کرده باشد و احساس خوبی داشته باشد.فقط در این زمان است که میتواند چند شوت درون دروازه بگیرد.در این زمان از بازیکنان بخواهید فقط درون چهارچوب دوباره تکرار میکنم فقط درون چهارچوب شوت بزنند.سعی نکنند گل بزنند!در این زمان دروازبان نیاز دارد که با شوتهای سبک درون چهارچوب مواجه شود.بازیکنان در این مرحله باید به دو نکته توجه کنند:آنها اینگونه شوت میزنند که اعتماد به نفس دروازبان بیشتر شود، و پاهای خود را گرم کنند و دقت خود را با زدن توپ در چهارچوب افزایش دهند.


در مرحله بعدی بازیکنان میتوانند دروازبان را مجبور به گرفتن شوتهای محکم تری ولی نه به قصد گل درون چهارچوب انجام دهند میتوانند یک بازیکن را دریبل بزنند یا پاس و جابجایی و شوت زدن را داشته باشند.هرچه به زمان مسابقه نزدیک میشویم باید شوتهای بهتر و موقعیت های واقعی تر داشته باشد.هنگامی که دروازبان کاملا احساس گرم بودن و اعتماد به نفس داشت، آماده مسابقه است.


نتیجه:دروازبان نیاز دارد از تمامی جنبه های دروازبانی گرم باشد:پرتاب کردن، دریافت توپ، کار با پا، شوت زدن، شیرجه زدن، سانتر کردن، شوت ها و ... تمامی کارهایی که باید در مسابقه انجام دهد را باید در گرم کردن تمرین کند.اما کلید اصلی این است...اعتماد به نفس خود را در گرم کردن کسب کنید.بدن و ذهن خود را با گذاشتن وقت به صورت کامل و خوب آماده بازی کنید.


درباره : اصول و آموزش فوتسال و فوتبال , دروازبانی ,
امتياز : نتيجه : 3 امتياز توسط 10 نفر مجموع امتياز : 32

بازديد : 4249
[ یکشنبه 04 اسفند 1392 ] [ 1:19 ] [ ع . مؤمن ]
مطالب مرتبط
آخرين مطالب ارسالي
ارسال نظر براي اين مطلب

کد امنیتی رفرش
.: Weblog Themes By roztemp :.

موضوعات
اصول و آموزش فوتسال و فوتبال
تغذیه
بدنسازی
مصاحبه
رزومه تیم های فوتسال بانوان
داوری فوتسال
تکنیک های فوتسال
تجربیات یک بازیکن
عکس هفته
دشت نوشته ها
اخبار تیم های ملی
اخبار لیگ بانوان
اخبار باشگاه ها
آسیب های رایج در فوتبال و فوتسال
سخن بزرگان
عکس ها
پزشکی ورزشی
فروشگاه انواع سریال
اطلاعیه ها
جست و جو

درباره مدرسه فوتبال کاسپین

مدرسه فوتبال کاسپین امسال(1393) با تعداد 30 نفر از علاقه مندان به فوتبال بانوان با مدیریت سرکار خانم سودمندبه ثبت رسید.