رزتمپ

مثلث حیات

مثلث حیات
اطلاعات سايت

رمز عبور را فراموش کردم ؟
آمار مطالب
کل مطالب : 321
کل نظرات : 29

بازديد امروز : 155 نفر
بارديد ديروز : 108 نفر
بازديد هفته : 155 نفر
بازديد ماه : 155 نفر
بازديد سال : 18,681 نفر
بازديد کلي : 195,044 نفر

افراد آنلاين : 25
عضويت سريع
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
موبایل :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی :
 
کد امنیتی
 
بارگزاری مجدد
نظرسنجي
ایا از اطلاعات سایت راضی هستید؟
پيوندهاي روزانه
کدهاي اختصاصي
پشتيباني
theme by
roztemp.ir
RSS

Powered By
Rozblog.Com
تبليغات
رزتمپ
آخرين ارسال هاي انجمن
عنوان پاسخ بازديد توسط
سلام نظرتون در مورد داوری جام جهانی 2014 چیه ؟ 1 471 ali0

همانطور که می­دانید به عنوان نكات ايمني هنگام زلزله به افراد آموزش داده می­شود که در زير ميز و يا چارچوب در پناه بگيرند.اما به تجربه و با آزمايشات شبيه سازي­شده نشان داده­شده­است كه وقتي ساختمان فرومي­ريزد و سقف پائين مي آيد، ميزها نيز فشرده و له شده وافرادي كه در زير آنها پناه گرفته اند جان خود را از­دست­مي­دهند. اشيائي مانند ميزكار و نيمكت توانائي تحمل وزن يك ساختمان را ندارند و به منظور نگهداري اشياء كوچكي طراحي شده­اند. بديهي است كه چنين وسايل شكننده اي در برابر آوار خورد خواهند­شد.چارچوبهاي در نيز به طرف داخل و يا خارج خراب می­شوند و فرو­ریختن مصالح ساختماني بالاي آن جان فرد را خواهد­گرفت.

آقاي داگلاس كاپ، رئيس یکی از پرتجربه­ترين تيم­هاینجات بين المللي، با توجه به تخصص، تجربيات و انجام آزمايشات شبيه­سازي زلزله، آموزش­هاي فعلي نكات ايمني هنگام زلزله را رد كرده و مكانهاي جديدي را معرفي مي نمايد. ايشاناين مكانهاي جديد را با عنوان "مثلث حيات" نامگذاري كرده و معتقد است كه با قرارگرفتن در اين مكانهااز %90تلفات جاني جلوگیری خواهد­شد. همچنین بيان مي­كند كه هنگام فروريختن ساختمان، فضاهاي خالي كه به­اندازهكافي بزرگ بوده و بتواند بدن يك انسان را پوشش دهد،در كنار اشياء حجيم و مستحكمي مانند تخت خواب، خودرو، كاناپه، يخچال و ماشين لباس شوئي تشكيل مي­شوند.هرقدر آن شيء بزرگتر و مقاومتر باشد، كمتر فشرده شده و بنابراين فضاي ايجادشده بزرگتر بوده و احتمال نجات يافتن و حتي زخمي نشدن افرادي كه از اين فضاها براي ايمني و حفظ جان خود استفاده نموده اند، بيشتر مي­گردد.

توصيه های مهم

 

- در زمان زلزله و فروريختن ساختمان،افرادي كه زير اشيائي نظير ميز و اتومبيلمي­روند بدون استثنا محكوم به مرگ هستند. لذا در هنگام بروز زلزله از پناه گرفتن در این مکان ها خودداری کرده و به سرعت دركنار اشياء بزرگمانند كاناپه بزرگ و يا اجسام محكمي كه در مقابل ضربه كمتر فشرده مي­شوند و فضاي خالي در مجاور خود باقي مي­گذارند، در وضعيت جنيني خم شويد.

- به ديوارهاي محيطي ساختمان نزديك شويد و يا در صورت امكان به بيرون از آنها برويد. هرچه داخل­تر و دور­تر از ديوارهاي محيطي ساختمان باشيد احتمال اينكه راه گريز شما مسدود شود بيشتر خواهد­بود.

 

- كاغذ داراي خاصيت ارتجاعي بوده و چندان فشرده نمي­شوند لذا فضاهاي خالي زيادي در اطراف بسته­هاي كاغذ بوجود مي­آيدكه مي­تواند دردفاتر روزنامه­ها و يا اداراتي كه كاغذهاي انباشته زيادي در آنها وجود­دارد در زمان زلزله مورد استفاده قرار­گيرد.
- اگر زلزله درهنگامي كه شما در تختخواب خود هستيد اتفاق بيفتد كافي است از روي تخت به پايين بغلتيد. يك فضاي ايمن و مناسب در اطراف تخت وجود دارد.

 

-هرگز در هنگام وقوع زلزله بر روي پله­ها نرويد. پله­ها داراي گشتاور فركانسي متفاوتي هستند و لذا مجزا از تنه اصلي ساختمان نوسان مي­كنند. به عبارتي پله­ها و بقيه ساختمان با همديگر برخورد مي­كنند تا اينكه شكست سازه­اي در پله رخ دهد.كساني كه روي پله هستند قبل از اينكه پله خراب شود توسط گام­هاي پله گرفتار شده و بصورت وحشتناكي قطع عضو خواهند­شد. حتی در صورت عدم تخریب توسط زلزله، ممکن است در اثر وزن زياد افراد زیادی كه سراسیمه از روي آن در حال فرار هستند فرو بريزد.

 

-در اتوبان­هاي دو طبقه كساني كه در هنگام وقوع زلزله در خيابان­ها داخل خودروي خويش مي­مانند وقتي كه خيابان طبقه فوقاني روي آنها خراب شود، جان خود را از دست مي دهند. اين دقيقآ همان چيزي است كه در آزادراهی درزلزلهسانفرانسيسكو رخ داد. افراد در داخل خودروي خود به هنگام زلزله باقي ماندند و همگي كشته شدند. آنها مي توانستند زنده بمانند اگر از خودرو خارج شده و در كنارآن نشسته و يا دراز كشيده­بودند.كليه خودرو­هاي له شده به جز خودروهایي كه ستون­هاي پل مستقيمآ روي آنها سقوط كرده­بود، داراي فضاي خالي اي به ارتفاع 90 سانتي متر در اطراف خود بودند.

درباره : عکس برتر ,
امتياز : نتيجه : 1 امتياز توسط 1 نفر مجموع امتياز : 1

بازديد : 208
[ یکشنبه 07 اردیبهشت 1393 ] [ 15:52 ] [ ع . مؤمن ]
مطالب مرتبط
آخرين مطالب ارسالي
ارسال نظر براي اين مطلب

کد امنیتی رفرش
.: Weblog Themes By roztemp :.

موضوعات
اصول و آموزش فوتسال و فوتبال
تغذیه
بدنسازی
مصاحبه
رزومه تیم های فوتسال بانوان
داوری فوتسال
تکنیک های فوتسال
تجربیات یک بازیکن
عکس هفته
دشت نوشته ها
اخبار تیم های ملی
اخبار لیگ بانوان
اخبار باشگاه ها
آسیب های رایج در فوتبال و فوتسال
سخن بزرگان
عکس ها
پزشکی ورزشی
فروشگاه انواع سریال
اطلاعیه ها
جست و جو

درباره مدرسه فوتبال کاسپین

مدرسه فوتبال کاسپین امسال(1393) با تعداد 30 نفر از علاقه مندان به فوتبال بانوان با مدیریت سرکار خانم سودمندبه ثبت رسید.